Det har nu gått två veckor sen jag drack alkohol. Jag har kommit över de värsta rastlöshetskänslorna som jag hade de första dagarna. Den första veckan var jobbigast för då hade jag svårt att sitta still längre stunder,det krypte i kroppen på ett obehagligt sätt. När jag drack så hade jag ofta dålig mage med kramper varje morgon och diarre. Det har börjat försvinna,jag har inte lika ont i magen längre när jag vaknar. Matlusten har börjat komma tillbaka. När jag var på behandlingshemmet så var jag nykter i två och en halv månad,och jag har aldrig mått så bra som jag gjorde under den tiden. Man läker,fysiskt och psykiskt. Man tänker klarare och får mer energi.
 
Det som gjorde att jag för två veckor sen kände att det fick vara nog på riktigt,var för att jag kom till insikt att det kommer gå riktigt illa om jag hamnar tillbaka i det beteende jag hade innan jag hamnade på behandlingshemmet. Jag hade druckit hårt i två dagar och det var bråk och våld inblandat,det var hemskt. Jag mådde fruktansvärt efter de dagarna,både psykiskt och fysiskt. Det fick vara nog nu kände jag,och har inte rört flaskan sen dess. Jag kan inte säga att jag saknar alkoholen överhuvudtaget,jag har inte den känslan ännu iallafall. Jag behöver bara titta på en flaska för att få flashbacks av hemska händelser som hänt under åren,och det motiverar mig att vara nykter. 

Kommentera

Publiceras ej